Januar 25-02-2020

Januar 2020
Os fra bestyrelsen håber at alle er kommet godt ind i 2020.










Vi er blevet inviteret af køreselvskabet til at deltage i keglekørsel + finale.  – Det er gratis at deltage.
Her er datoerne:
19/1
16/2
15/3
Finale d. 9/4


Det foregår i NBKR. Man skal deltage 2 gange for at kunne komme til finalen.


Sidste tilmelding d. 15/1 til Linda eller Simone, så vider giver vi, hvor mange for ponyklubben der ønsker at deltage.  Pony trav kuskene for en keglebane uden maraton forhindringer og de kører i en klasse. Der vil være rosetter og lidt præmier.


Linda: 28 70 78 62
Simone: 42 33 14 29

Ved tilmelding skal der oplyses:
Musik ønske:
Navn Kusk:
Navn Pony:
Bredde på vogn:

Samt vil vi huske jer alle på tilmeldingen til filmhygge d. 25/1 Senest d. 15/1 på 42 33 14 29.


Bornholms Ponyklub Bestyrelse.
- Sekretær Simone.

 

Februar 25-02-2020

Februar 2020

                               

  1. Der er flere af ponyerne der skal have opdateres deres vacciner i sportssystemet. – I bedes at sende billede af forside af pas, samt vaccinesider + et billede hvor man kan se begge dele til Vp@danskhv.dk – Dette skal gøres inden at ponyen kan få lov til at starte løb. – Ved Spørgelmål er i velkommen til at kontakte Simone. 
     

  2. Der skal betales års kontingent på både ponykuske og passive medlemmer for 2020, dette skal gøres inden sæsonstart – 200 kr. for ponykuske – 50 kr. for passive medlemmer – Indbetales på 0661 6446446361. Skriv ponykuskens navn som kommentar.
     

  3. Træningsdage/Licensdage 2020 – Vil være d. 7, 14, 21, 28 Marts + 4 April hvor der vil være travskoledag med prøve løb + rutineløb. – Meld til i sport systemet.

    De nye kuske/ryttere vil have teori undervisning fra kl. 10-11 og vil være på banen fra kl. 11.30-13.00 – Alle gamle kuske/ryttere er meget velkomne at deltage de her dage
     

  4. Der afholdes generalforsamling Lørdag d. 7 Marts kl. 14 på Bornholms Brand park i VIP rummet. Tilmelding og forslag senest den 19. februar til Simone.


 

Alle jer med nye ponyer til 2020, vil jeg gerne have ind i systemet hurtigst muligt, send oplysninger til Simone.

  • Ponyens kalde navn - E.v.t. Ponyens PAS navn: - (hvis kaldenavn ikke også er PAS navn)  Fødselsdato:  Køn: Pony race: farve:  Signalement:  Chipnummer:  REGnummer:  Ejer:  Ejers telefonnummer:  Ejers mailadresse: 

  • + Billede af vaccine (Beskrevet i punkt 1)

 

Bornholms Ponyklub Bestyrelse.
- Sekretær Simone.

Marts 25-02-2020

Marts 2020
  • Måling af nye ponyer vil foregå d. 14 marts.
    kl. 10 i ponystalden nr. 708

     
  • Måling af vægt & Højde vil foregå d. 14 marts.
    Efter ponytræning i vægten.

     
  • For at kunne melde til Monté løb, skal vægt/Højde være godkendt af DH så det er vigtigt at i møder op denne dag. – Hvis i forhindret at møde op. Så meld gerne tilbage til bestyrelsen hurtigst muligt. Så vi kan aftale et andet tidspunkt.
Vægten regnes inklusive dragt, sikkerhedsvest, Hjelm og sadel med tilbehør såsom blyunderlag eller andet underlag. Nummerdækken, fortøj, halsring og underlag regnes som tilbehør til sadel og skal med op på vægten.
  • Syn af ponysulkyer.
    Hesteejerforeningen afholder syn af sulkyer d. 28 Marts og igen 4. April. Vil foregå 2 timer før første prøveløb.
 
Kan se at der stadig nogen som mangler at få opdateret vaccinen.
I bedes at sende billede af forside af pas, samt vaccinesider + et billede hvor man kan se begge dele til
Vp@danskhv.dk
 
Bornholms Ponyklub Bestyrelse.
- Sekretær Simone.

 

 Juni 2020

 

Der mindes alle om, at der skal være en Behandlings jounal i ponys pas.

Der er planlagt travskoledag d. 20 Juni, første løb vil gå ca. kl.13.00
  • Sidste tilmelding er d. 20/6 kl. 13.00
    I kommentarfeltet i tilmeldingen må i meget gerne melde tilbage hvem i har som staldmand.  
         - Dette vil hjælpe vores arbejde rigtig meget.
  • Denne dag skal vi alle afholde retningslinjerne med kun maks. 50 personer. Derfor må pr. kusk kun medbringe 1 staldmand.

Hvis staldmanden ikke kan stå voltevagt også, skrives dette i kommentar felt til tilmeldingen i sport systemet. – Så vil bestyrelsen være behjælpelig med dette.


Inden er ponyrytterne kan ride Monte løb, skal vi have en højde og vægt. 
Dette vil foregå Tirsdag d. 16/6-2020 kl. 16.30 -17.30
& resten fredag d. 19/6-2020 kl. 18.30 – Lige efter pony træning.

Alle skal have taget en vægt/højde inden deltagelse i løb. 
Vægt skal tages med udstyr.

Travskolelejr er aflyst.  Samt ved vi endnu ikke hvornår næste løbsdag vil være.
 

NYT fra DH

  • DM 2020 er flyttet til d. 26-27/9-2020 i Aalborg
  • Der er blevet lavet dispention ved at ponyen skal have min. 5 tider i 2019-2020 og kusken skal have 10 starter i karrieren.
  • DM for kuske 2020, er flyttet til d. 10 oktober 2020 i Århus.
  • Liga/Fast riders 2020 er aflyst
  • NM er aflyst 2020
  • Lokale målinger fra 2019 gælder 2020 ud. Med mindre man skal til DM så skal den være autoriseret.

Fremover vil der være ponytræning hver fredag kl. 17.30-18.30 
 

 

Retningslinjer for afvikling af ponyløb

Af DH Ungdom

Med et forsamlingsforbud på 50 personer, er det besluttet, at der på en ponyløbsdag max. kan deltage mellem 20-22 kuske/ryttere. Hver deltager kan medbringe max. 1 hjælper.

Officials skal medregnes i de 50 personer.

Det betyder følgende for de respektive ponyklubber, når de skal udarbejde startlister til de kommende løbsdage:

Hjemmebanebørn har fortrinsret til at deltage i løbene, og hvis der er for mange tilmeldte trækkes der lod. Sidder man over en løbsdag på hjemmebanen, grundet lodtrækning, har man forlods næste løbsdag.

Er der for ikke fyldt op med hjemmebanebørn, kan der medtages tilmeldte fra andre klubber. Her trækkes ligeledes lod ved for mange tilmeldte.

Lodtrækninger, når påkrævet, udføres af DH Ungdoms sekretariat.

Det blev enedvidere, på DH Ungdoms bestyrelsesmøde d. 8. juni 2020, besluttet at dispensere i forhold til målereglementet, så børnene kan komme i løb hurtigst muligt.

Dispensation er som følger: målinger fortaget i 2019 er gældende indtil 31.12.20 som lokalmåling.

En komplet guide for afviklingen af selve ponyløbsdagene, således at myndighedernes retningslinjer overholdes, fremsendes til både baner og ponyklubber torsdag i denne uge.

 

Bornholms Ponyklub Bestyrelse.
- Sekretær Simone.

Klik her for at få dit eget GoMINIsite